

Of je nu je business net start of een doorstart wil maken ... er komt heel wat bij kijken!
Daarom begeleid ik zowel startende ondernemers als ondernemers die al een tijdje bezig zijn bij het verhelderen van hun buinessfundamenten. Fundamenten die nodig zijn en richting geven aan je strategie. Fundamenten zodat je met de juiste focus en energie inzet op wat jij op dat moment te doen hebt.
Eén doel: de 'juiste' klanten aantrekken en succesvol zijn
(en ja, ook in tijden van recessie).
Na 4 jaar een tech startup geleid te hebben, weet ik wat het is om zowel je bedrijf van 0 op te starten, als een doorstart te maken. Voor beide geldt: Helderheid en richting! De juiste richting!

Babbelen? Met wie?

Hey, hallo
Ik ben Vanessa
Wat fijn dat je hier bent.
Ik ben altijd enthousiast als ik waardengedreven ondernemers mag ontmoeten. Ondernemers die gestart zijn vanuit een innerlijke roeping. Een roeping die ons vaak bereikt nadat we al even professioneel bezig zijn en waar we deden wat wat we dachten dat we te doen hadden. En nu, nu willen we écht een positieve impact op de wereld hebben.
Ik noem mezelf ook één van hen. Iemand die zijn positieve impact op de wereld wil vergroten door andere ondernemers, jou, te helpen die van jou op de op de wereld los te laten.
Hoe ik dat doe?
Wel, ik help jou, de startende of doorstartende ondernemer, met het helder krijgen van je businessfundamenten zodat jij écht impact gaat maken en een heldere businessstrategie hebt. Het resultaat van onze samenwerking is een krachtig verhaal dat jou een houvast geeft en waarmee jij de juiste klanten gaat aantrekken. Een verhaal waar jij zowel stevig in je schoenen staat, je richting kent als je energie steekt in zaken die er echt toedoen.
Hiervoor haal ik heel mijn rugzak als businessdesigner, strateeg, sherpa en storyteller boven. Ik combineer mijn expertise als startup-lead van een tech startup, leg verbanden tussen wie jij bent, waar je voor staat en hoe je dat vertaalt naar jouw business en doelen. Ik blijf doorvragen tot ik op je kern zit. En, hierbij is natuurlijk een deep dive naar wie je klant is noodzakelijk. Want geen business zonder klanten.
Mijn aanpak kan verschillen, maar één ding is altijd hetzelfde:
jij weet exact hoe je verder moet en wandel met je mee, ongeacht in welke fase jij als ondernemer zit.

Foto: Sigi Hermans
Wat ik doe?
Als business designer, strateeg en storyteller help ik jou jouw businessfundament helder krijgen.
Het resultaat is jouw ondernemersverhaal waarin jouw missie, visie, ideale klant en aanbod belicht worden.
Het is het verhaal achter jouw golden circle, jouw value proposition, jouw customer journey.
Een verhaal dat jou richting geeft en waarmee je jouw strategie en actieplan vormgeeft.
Een verhaal waarmee jij écht impact maakt en je waarde in de markt gaat zetten.
De snuffelfase
Kennismaking
Voor startende ondernemers
Een helder businessfundament en gestart zijn
Je voelt aan alles in je lijf dat het tijd is om jouw eigen business op te starten. Maar, momenteel werk je nog in loonsverband,
5 dagen op 5, je hoofd is chaos, maar je wil hier écht voor gaan. De sprong wagen, daar lijkt het je nog te vroeg voor.
Wel, ik ging je voor. Ik doorliep dezelfde stappen, ook al had ik 4 jaar een tech startup geleid en daardoor de nodige ervaring, springen is altijd scary. Zeker als het voor je eigen zaak is en je hiermee al je zekerheden opgeeft.
Maar wat als je niet direct hoeft te springen? En je jezelf 3 à 4 maanden de tijd geeft om helderheid te scheppen? En niet alleen
Voor doorstartende ondernemers
Alleen nog maar inzetten op de juiste acties, gedaan met ik doe maar wat.
Jouw missie, visie en kernwaarden zijn glashelder. En toch loop je nog ergens vast. Je draait rondjes, het is chaos, je weet niet wat eerst te doen, altijd druk maar een gezonde cash-flow heb je niet. En nu is het nog eens recessie ook. Je zit werkelijk met de handen in je haar. En je weet het, je strategie is er eentjes van "ik doe maar wat".
Een manier om dit helder te krijgen is je verdiepen in jouw ideale klant, zijn behoeften, zijn noden. En vooral, zijn journey in zijn aankoopproces. Elke stap in het proces is een opportuniteit voor jou. Een opportuniteit waar jij een strategie aan kan koppelen. En die, die
Wat kan nog?
Een helder verhaal naar de juiste klanten brengen, vraagt content.
Tell your story
The website
Jouw verhaal op je website
Vertelt jouw website al duidelijk waarom je doet wat je doet? Of, is het eerder droog, vertrekkende vanuit je aanbod? Mis je persoonlijkheid?
Ik help je jouw website bij te sturen door jouw verhaal ook hier helder te gaan vertellen, rekening houdend met de technische mogelijkheden.
Tell your story
Your socials
Jouw verhaal op de socials
Je wil jouw verhaal ook via jouw socials naar buiten brengen, maar schrijven en content maken zijn niet jouw ding. Je begint altijd vol goede moed, maar op een bepaald moment stop je hier terug mee.
Ik help je een contentplan uit te werken, en lever je ook content als jij dat wil, zodat jij consistent kan blijven posten. Wil je hem liever zelf schrijven, dan ondersteun ik je hierin.